09-08-2017

"Vi går fra at være relationen til borgeren til at skabe relationer for borgeren"

I det seneste nummer af Social Udvikling kan du læse, hvordan metoden SMARTE mål på kort tid har styrket borgerinddragelsen og samarbejdet på tværs på det specialiserede område i tre jyske kommuner.

Med SMARTE mål kommer borgeren for alvor i centrum. Metoden spiller en vigtig rolle, når Type2dialog sammen med borgere, ledere og medarbejdere arbejder med at indføre rehabilitering og habilitering som faglige begreber på det specialiserede voksenområde. I det rehabiliterende og habiliterende arbejde skal alle, der støtter og hjælper borgeren, arbejde i samme retning og kende borgerens mål. Derfor er det afgørende at have en arbejdsgang, så ingen er i tvivl om, hvem der har ansvar for hvad, og hvilke faglige tilgange og metoder der skal anvendes. 

- For det første har arbejdsgangen styrket samarbejdet på tværs - både i driften og mellem driften og specialrådgivningen. Derudover har den øget vores fokus på borgerinddragelse, fortæller en afdelingsleder på et bosted i Skive i det seneste nummer af Social Udvikling.

I artiklen, som er skrevet af chefkonsulent Nina Andreassen Nørregaard fra Type2dialog, kan du læse meget mere om, hvad paradigmeskiftet har betydet for såvel borgere som medarbejdere i Fredericia, Skive og Vejle kommuner.



Tilbage

Acceptér cookies

Denne hjemmeside gør brug af cookies. Vi bruger cookies til at lære, hvordan hjemmesiden bliver anvendt, så vi kan forbedre brugervenligheden.

Når du har accepteret cookies, kan du altid fjerne dem igen ved at slette dem i din browser.